Tuesday, March 1, 2011

SALAH KE?



selamat pagi...

pepagi lagi dah update blog he he he...macam takde keje jeeee (^_^)

Well, aku mulakan pagi ni dengan isu yang aku rasa aku tak bersalah dalam hal ni.

Ceritanya...ada seorang makhluk ALLAH yang rapat dengan aku (cuba teka siapa???)
dia dapat offer pergi melancong kat negara orang and I was so happy untuk dia...tapi dia punya respond adalah...dia tolak offer tersebut, so bermula la episod debat berdebat...

Hujah aku adalah :
1) Offer ini adalah satu reward setelah kita penat bekerja
2) Ambik la peluang ini untuk pergi jelajah tempat orang
3) Orang yang terpilih adalah orang yang layak pergi
4) Treat it as a bonus setelah penat bekerja

Hujah dia adalah :
1) Kalau nak treat as a reward, dia nak dalam bentuk bonus
2) Tak nak pergi

Aku pon pelik kenapa masih ada orang yang nak sempit kan option hidup. Nak bonus dalam satu bentuk je...tak nak cuba kejar peluang yang dah terbentang di depan mata. By the end of the conversation...aku pulak yang bersalah.

Salah ke aku nak pujuk dia untuk peluang yang mcm ni? salah ke aku? Kenapa ada orang yang mcm ni...

So, kawan2 moral of the story adalah...cuba2 la belajar untuk mengubah masa depan kita, jangan sekatkan diri kita dengan satu option je dalam hidup kita nih. Grab the opportunity yang ada depan mata...jangan terlampau fikir negatif, kita kena ingat semua yang berlaku dalam dunia ni ada baik & buruknya...berani berhadapan dengan cabaran dan sentiasa bersedia dengan cabaran yang mendatang.

Insyallah aku akan terus cuba perbaiki hidup aku & insyallah aku taknak hidup aku tersekat mcm tu jee...INSYALLAH!!!

Aku harap kawan2 yang lain pon sama yeeee...spread the positive attitude for the sake of our future jugak kannn


ok la...nak sambung keje balik (^_^)

ADIOS!!!

No comments:

Post a Comment